Alla inlägg under februari 2013

Av Ida - 19 februari 2013 13:04

haha.. okej..det vart min nuvarande då med 23 likes, som jag haft sen juli..


 

Av Ida - 17 februari 2013 22:00

Natten mellan 6-7 Februari fick vi åka in akut till Strömsholm.
Jolly hade en tumör i magen som växt mycket på slutet, och vi hade beställt tid på fredagen den 8:e, så hon skulle få somna in hemma, i trygg miljö.
Istället så gick tumören sönder innan vi skulle lägga oss sent på onsdag kväll.
Det rann blod och jag hade panik. Vi la om såret så gott vi kunde och jag och Johan åkte till stugan, hämtade pappa o tog hans bil och åkte. Det var snöstorm och läskigt att åka.

Jolly sov i min famn hela resan och hon visade inga tecken på att hon hade ont, min tappra tjej <3

 

I väntrummet "checkade vi in" runt 01.00-01.30

Johan valde att vänta utanför.

Vi fick komma in i ett rum där det låg en fäll på en brits där vi la Jolly.

Hon var fortfarande sig själv, viftade på svansen och pussade på oss..

Först fick hon en lugnande spruta, och efter en stund blev hon lugn,
hon viftade fortfarande på svansen när vi pratade med henne men det avtog mer och mer.

Jag grät som jag grät den dagen mamma somnade in..

 

Jolly tog sina sista krafter och slickade mig på näsan innan hon blev helt däckad.

Då kom veterinären och gav henne de sista sprutorna, han lyssnade på hennes hjärta.

 

Jag grät och klappade och pussade på henne.. och som i ett ögonblick var hon borta.


Vi fick med henne hem för att begrava henne hemma i stugans trädgård.

 

Min bästa vän sen 14 år tillbaka, som funnit sen jag var 10½ år gammal.

Nu är hon borta, det gör fruktansvärt ont,

och det är så tomt hemma så det känns som jag ska gå under ibland.

Men jag är självklart glad och tacksam för att hon var just vår hund,

för allt hon gav, alla skratt, alla minnen och all villkorslös kärlek.

Hon kommer alltid, alltid ha en egen plats i mitt hjärta och jag kommer alltid sakna henne.

 

Mitt lilla hjärta, sov gott och ta hand om mamma, jag älskar er båda så mycket! <3

 

 

 

* 2 Februari 1999 &dagger; 7 Februari 2013

Av Ida - 6 februari 2013 18:24

ibland snarkar jag till när jag skrattat.. ytterst pinsamt. som tur är så händer det oftast med personer jag känner mig trygg med :)

Av Ida - 5 februari 2013 18:54


Tröttnar aldrig!

Presentation


Jag heter Ida, är 24 år och bor i lilla lilla byn Fagersta. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om, det visar sig. Jag har aldrig bloggat förut så vi får se hur det går.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbooook


Ovido - Quiz & Flashcards