Alla inlägg under januari 2013

Av Ida - 31 januari 2013 11:17

 


Annika, bästa vän sen mer än 10 år tillbaka, den person som jag litar på och kan berätta ALLT för.

Jag älskar dig, lillasyster!

På bilden är Annika 13 och jag 14.. hon gick i sjuan och jag i åttan.. haha :)

Av Ida - 30 januari 2013 22:52

 


våran huvudstad får det bli.

dels för min faster och mina kusiner med familjer bor där.

dels för att det finns allt, det är nära till allt i sthlm.


Av Ida - 30 januari 2013 14:39

har inte skrivit på väldigt länge..

i torsdagsmorse tog jag bussen ner till Sthlm till min faster :)

 

vi gick och hämtade elis & conrad på dagis. elis är min kusin lollos son och conrad är min kusin jennies son. efter 17 kom jennies äldsta son lucas med sina två småsystrar ebba & majken över också och min faster hade lagat pannkakor till alla sina barnbarn, alla utom kusin malins son ludvig var där.

 

sen tog vi det bara lugnt.

på fredagen åkte vi på bio på kvällen, vi såg "mammas pojkar" och den var riktigt rolig :)

sen åkte vi hem och drack något glas vin.

 

på lördagen så åkte vi på loppis.

på eftermiddagen gick vi ner till kusin lollo och vart bjudna på mat, fransyska och potatisgratäng. mmm.

sedan hjälpte vi henne att flytta lite möbler, och så drack vi vin såklart ;)

 

på söndagen så tog vi det lugnt. på eftermiddagen gick vi ner till kusin jennie och fikade med henne och ungarna :)

 

måndagen bestod av shopping i farsta.. jag fyndade en jacka som hade kostat 1290 nånting, som var nedsatt till 499:- och nu var det halva priset på reapriset ;) hittade även fler saker..

på eftermiddagen lagade faster en chiligryta och kusin malin kom över och åt och umgicks :)

 

tisdag gick tåget hem vid 10.07 byte i vås 11.12 och framme i fagersta 12.12

johan hämtade mig, vi käkade och sen gick jag till skolan för psykologi.

 

idag har jag "skolledigt", men hemmastudier, så ska gräva ner näsan i böckerna nu..

 

 

 

Kusin jennies vovve Lajka, när vi fikade i söndags :)

Av Ida - 23 januari 2013 23:23

..är att sjunga högt och illa låter det ;)

Av Ida - 22 januari 2013 23:37

oj det beror på varför jag är ledsen..


om jag tänker på mamma och är ledsen för det kan det bli att jag lyssnar på bland annat den här;



den påminner mycket om tiden efter hennes bortgång, då jag lyssnade mycket på den, den är riktigt fin!

Av Ida - 21 januari 2013 20:34

sitter och försöker få motivation till att plugga.

hade specialpedagogik i fredags och fick första uppgiften, tänkte ta tag i den.

idag hade vi letion i vård och omsorgsarbete 2, och fick två uppgifter där.

imorgon eftermiddag är det psykologi så då blir det väl en uppgift där med ;)


fick iväg våra gamla dvd-pelare idag också, skönt.


 


nuuu längtar jag sååå mycket till sommarn!

det här är taget på öland, borgholms slottsruin.

i mitten på juli drar vi igen :) längtar längtar längtar <3

Av Ida - 21 januari 2013 19:28

 


pussas med Johan! :) bilden är nog från o7

Av Ida - 20 januari 2013 18:27

Ledsen för dålig uppdatering..

har haft fullt upp med skola, o shopping både fredag och lördag :)


fredagen bestod av specialpedagogik 9-12.

sedan Västerås med pappa, vi käkade buffé på mongoliska, sedan lite shopping.

var på new yorker o köpte en kofta, en bolero, ett linne. till Johan fyndade jag en tröja och en skjorta :)


på lindex vart det nya baggy-jeans, ett par leggins och underkläder.

pappa skulle in på ikea så jag gick med och köpte lite ljus :)

det vart även en sväng på rusta,

och paprika, där dom har sjukt fina inrednings grejer, köpte ett hjärta där.


på lördagen så åkte jag och Johan över till Västerås.

började på ikea där vi shoppade en bokhylla, ett vitrinskåp och lite smågrejer.

även två sängar till Johans syster :)

vart en sväng på max innan hemgång, vi orkade liksom inte så mycket mer :)


Tänkte bjussa på bild på vitrinskåpet och bokhyllan.


   


Bokhyllan och vitrinskåpet :) vi är mycket nöjda!


see you!


puss.


Presentation


Jag heter Ida, är 24 år och bor i lilla lilla byn Fagersta. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om, det visar sig. Jag har aldrig bloggat förut så vi får se hur det går.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbooook


Ovido - Quiz & Flashcards