Direktlänk till inlägg 20 maj 2014

every day is a new beginning, take a deep breath and start again

Av Ida - 20 maj 2014 13:56

jag är så himla dålig på att skriva här.. tänkt flera gånger de sista veckorna att jag skulle skriva. å andra sidan så läser ingen så det spelar ju ingen roll ;)


skapade bloggen för att ha och gå tillbaka till, skriva "dagbok" typ. 


det har hänt en del sen jag skrev i mitten på mars.


1 april

vi åker till Kristinehamn för att hämta hem Hilma - ä n t l i g e n. som vi längtat!

jag tyckte att det både var underbart att få henne i famnen, samtidigt som mitt hjärta värkte för hennes mamma! hon var tagen till ett annat rum när vi skulle gå så hon inte skulle se, men jag tror hon förstod att det skulle vara en bebis borta när vi åkt och hon fick komma ut igen :( 

   väl i bilen var Hilma som galen, överallt och ingenstans, så jag fick sätta mig i baksätet med henne så hon fick vara runt hennes bur istället.. tillslut somnade hon :)


när vi kom hem busade hon lite, åt lite och sen somnade hon som en stock, så himla go! <3


det går så fort, hon växer som bara den. busig och full i f*n ;)


7 april

jag hade bott i stugan i ungefär en vecka, tagit hand om Hilma osv.. vi hade käkat dillkött på kvällen, Johan var upp och käkade han med. Johan skulle in och jobba, han skulle åka runt 21. Jag och pappa skulle åka strax efteråt för han skulle skjutsa mig till jobbet.. Klockan var runt 20.30 och pappa sa att han måste vila en halvtimme, helt okej sa jag som satt och smälte maten framför tvn. 

   efter cirka 5 minuter kommer pappa ut i vardagsrummet och säger att han har ett tryck över bröstet och måste åka in till lasarettet. min första tanke var "vadå, nu?!" sen sa jag "men pappa det är inget man skämtar om", "nej jag skämtar inte" svarar han. då ser jag att han svettas och är blek. så han gick ut och satt sig på altanen och ringde 112 medans jag gick och ringde jobbet och sa att jag inte kunde komma, inga problem de skulle dom fixa. Johan ringde sitt jobb han med, någon var ju tvungen att vara hemma med Hilma, likaså där, inga problem.

  ambulansen kom efter vad som kändes som en evighet (dom var nog snabbare men allt känns långsamt i den situationen). dom kopplade upp honom på ekg och tog lite prover sen åkte vi upp till falun där pappa fick hjälp fort, riktigt bra personal och super att dom prioriterar bröstsmärtor.

   pappa mådde vid det laget bra. men dom sa att här tar vi det säkra före det osäkra och lägger in dig i minst 8 timmar. väl uppe på hjärtavdelningen visade det på blodprovet att det varit en liten hjärtinfarkt. pappa var i goda händer, jag sa hejdå och Johan kom och hämtade mig, vi kom väl hem runt 2-3 på natten.

  dagen efter ringde pappa och sa att han var lite trött. jag pratade senare med en jättegullig sköterska som berättade att dem gjort en kärlkransröntgen på pappa och även sprängt och satt en stent. han mådde bra men var trött.

   på onsdagen fick vi hämta hem honom och det kändes underbart! han mår bra nu och jag hoppas verkligen han får fortsätta med det!


20 april

en av våra fina vänner som vi firat midsommar med i runt 10 år somnade in på påskdagen. han blev 98 år, jag kommer alltid minnas Holger som en fantastisk person. när jag var liten spelade jag schack med honom och jag minns att jag tyckte han var gammal redan då. han var så himla snäll och alltid glad.

nu har han ro och får vara med sin älskade fru. sov gott min vän!


det har hänt annat också men det får väl räcka snart..

tänker på Hilmas uppfödare varje dag.


i fredags var jag på den vackraste begravningen jag varit på (efter mammas). 

Holger begravdes i Västanfors kyrka, på året första riktiga sommardag.

jag trodde jag skulle hålla ihop ganska bra men så fort orgeln spelade så var det kört.. Katarina och hennes famlj hade ordnat en så fin begravning. Tacksam att jag fick komma och säga hejdå. 


idag är det tisdag, jag är ledig efter jobbhelg, har plockat och städat lite hemma. ska snart upp till stugan, hoppas man kan få lite färg på denna blekfeta kröpp. 


här är min lilla goding, Hilma <3 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 15 oktober 2014 13:57

Tja tja bitches :D   Jaha, månader sen jag skrev igen dåå.. Men jag får skylla på jobb, semester och intensivkurs för körkort..   Hur har det gått med allt då?Jag pluggade ju fram till januari i år, då jag blev klar undersköterska samt fick...

.

Av Ida - 13 juni 2014 18:55

  kommentar överflödig. fantastisk tjej med fantastisk röst. ...

Av Ida - 21 mars 2014 00:27

en lista med frågor. gillar inte såna här egentligen men kan ju prova iaf :)   har du ?folköl i kylen: nej faktiskt inte.något husdjur: snart får vi hem en taxvalp, Hilma <3någon favoriträtt: oxfilé och rösti - mums!puder på dig: nej vart in...

Av Ida - 20 mars 2014 15:27


alla rum är ju mina (våra) rum :)       Bjuder väl på en del av vårat vardagsrum :)   äntligen är det där "dag blabla" slut.. inte för jag gjort som man ska säkert men det sket man väl i ;) ...

Av Ida - 19 mars 2014 14:49


    Min familj <3 Mamma och pappas bröllopsdag och även min dopdag. Jag älskar er mer än allt annat! <3 ...

Presentation


Jag heter Ida, är 24 år och bor i lilla lilla byn Fagersta. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om, det visar sig. Jag har aldrig bloggat förut så vi får se hur det går.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbooook


Ovido - Quiz & Flashcards