Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av Ida - 15 oktober 2014 13:57

Tja tja bitches :D

 

Jaha, månader sen jag skrev igen dåå..

Men jag får skylla på jobb, semester och intensivkurs för körkort..

 

Hur har det gått med allt då?
Jag pluggade ju fram till januari i år, då jag blev klar undersköterska samt fick gymnasiekompetens som jag saknade.

Så började jag jobba i vad som kallas för poolen. Vilket menas att man är fast anställd men man har ingen fast placering. Jag jobbade bland annat i hemtjänsten, på servicehus för äldre, på korttids för barn&ungdomar, LSS & psykiatri, och lite inom personlig assistans.
  Jag var i s.k övertalspoolen, jag hade en fast tjänst men det var fullt i poolen, så nästa lediga tjänst på ett ställe skulle bli min.
   I våras ringde min f.d chef på LSS/psykiatri och berättade att det var där jag skulle börja, och jag blev väldigt glad! Där känner jag de som bor och jobbar och jag trivdes där, så det var skönt.

 

Men först var det dags för S E M E S T E R ! ! ! OM jag längtat ;) Jag tog det mest lugnt. Var till Furuvik med J's familj.
    Jag och J var ner till Falkenberg samt Varberg. I Falkenberg var vi på Vallarna och såg buskis, as kul! I Varberg hamnade vi spontant på Badjävlar med Schyffert m.fl :) Och sista kvällen i Varberg var vi på Doug Seegers, som varit med i Jills Veranda. Riktigt bra var det!

   Har varit lite i stugan, lite i Sala hos faster och kusiner. Men mest tagit det lugnt, underbart!

 

Började jobba 11 augusti på "nygamla" jobbet. Kul att vara tillbaks :)

   Har länge tänkt ta körkort. Jag är ju ändå 26. De säger att det är svårare att ta ju äldre man blir. Men jag tog tag i saken och ringde trafikskolan i Augusti och där var de snabba att boka in en intensivkurs, halkan, skrivning och uppkörning. Så det var bara att hoppa på "tåget", och det är jag ju väldigt glad för idag, jag skrev 29'e september, fick 57 rätt. Körde upp den 1 oktober och klarade då körkortet!

Det är bland det bästa jag gjort. Köpte mig en bil i fredags, en liten golf. Bra första bil tycker jag och jag älskar att köra bil :)

 

Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer..

Fyllde 26 i lördags, fick en kaffebryggare och blommor av mitt hjärta   

   Sen kom Linnea, Jimmi och deras lilla Clara och fikade, myysigt! Hon är ju bara för go den där ungen.

När de åkt hem så åkte vi förbi Solliden där Maja håller till nu, med en tårtbit. Hon var så trött lilla tanten!

Sen for vi upp till stugan på oxfilé och rösti, min födelsedagsrätt, alltid <3

    Av pappa (& Hilma) fick jag en fleecefilt med ärmar, en bok, ett doftljus, choklad och presentkort på Åhléns :) gullepappa, han kan han!

 

På söndagen kom Johans familj bestående av mamma, pappa, två systrar, en systerkarl och två systerbarn, så då blev det fika igen :)

    Idag har jag haft besök av Linnea, Bä, Lina och hennes lilla söta Emil, fika och lite skitsnack blev det, fick fin present också :)

 

Lyckligt lottad är jag med massa fina människor omkring mig! Skulle inte byta ut någon för något i världen <3

 

Ska fixa lite bilder på vad jag gjort sen sista blogginlägget också, så nästa inlägget kanske bara blir bilder.

 

Var snäll mot någon idag, det behöver inte vara något stort men ett litet ord eller så, det mår du själv bra utav :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Ida, är 24 år och bor i lilla lilla byn Fagersta. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om, det visar sig. Jag har aldrig bloggat förut så vi får se hur det går.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

gästbooook


Ovido - Quiz & Flashcards